Fortsatt driftstörning i Emrex – Ladok-produktionsmiljö
Åtgärder för att avhjälpa problemet i tjänsten Emrex pågår.
Vi återkommer så snart problemet är åtgärdat.
Åtgärder för att avhjälpa problemet i tjänsten Emrex pågår.
Vi återkommer så snart problemet är åtgärdat.
Onsdagen, 2021-05-12, kl 16.00 – ca kl 16.30 kommer ärendehanteringsverktyget Jira vara stängt för underhåll.
Under tiden kan inga nya supportärenden eller beställningsärenden rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.
Supporten kan nås via supporttelefonen.
Versionsinformation samt information om aktuella versioner i våra miljöer
nås via sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation
Versionsinformation samt information om aktuella versioner i våra miljöer
nås via sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation
Versionsinformation samt information om aktuella versioner i våra miljöer
nås via sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation
På tisdag, 2021-05-11 från kl 04 till kl 09 kommer Ladok – utbildningsmiljömiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Senast kl 09 beräknas miljön fungera normalt igen.
Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering av Ladok – produktionsmiljö.
På onsdag, 2021-05-12 från kl 04 till kl 06 kommer Ladok – produktionsmiljömiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Senast kl 06 beräknas miljön fungera normalt igen.
Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering av Ladok – produktionsmiljö.
Ladok – integrationstestmiljö fungerar nu normalt.
För närvarande fungerar inte tjänsten Emrex. Felsökning pågår.
Vi återkommer med mer information på måndag.
Vi har just nu en driftstörning i Ladok – integrationstestmiljö. Det innebär att miljön inte är tillgänglig för närvarande.
Felsökning pågår.
Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.