Pågående driftstörning i Ladok – produktionsmiljö
Vi har just nu en driftstörning i Ladok – produktionsmiljö.
Vi återkommer senast kl16.00 med mer information.
Vi har just nu en driftstörning i Ladok – produktionsmiljö.
Vi återkommer senast kl16.00 med mer information.
Fredag, 21/9 från kl 05.30.till kl 11.00 kommer MIT-Integration påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Senast kl 11 kommer miljön fungera normalt igen.
Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.
Nu är produktionssättningen av nya Ladok för Luleå tekniska universitet klar.
Nu fungerar merithämtning (LadokPing) och REST-anrop mot produktionssatta lärosäten igen.
Det är återigen möjligt att genomföra ändringar i identitetsuppgifter.
Integrationen mot NyA aktiveras senast ca kl 13.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport.
Nu är uppgraderingen av Temporär utbildningsmiljö-utb2 färdig och miljön är redo att användas.
Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.
Idag kl 16.00 stängs nya Ladok – produktionsmiljö för att konvertera in data för Luleå tekniska universitet
Produktionsmiljön beräknas vara i läsläge imorgon (20/9) kl 8 fram till kl 10.30. Därefter stängs miljön ca 30 min och öppnas helt senast kl 11.
Merithämtning (LadokPing) mot produktionssatta lärosäten och REST-anrop till produktionsmiljön kommer fungera igen så snart miljön öppnas helt.
Integrationen mot NyA aktiveras senast ca kl 13 i morgon torsdag.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport.
Fredag, 2018-09-21 från kl 05.30 till kl 09.00 kommer Ladok – produktionsmiljö påverkas av en extra uppgradering för att hantera problem kopplade till examensansökan i studentgränssnittet samt förberedelse för borttag av betyg. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Senast kl 09.00 kommer miljön fungera normalt igen.
Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.
Vid extra uppgradering kan versionsinformationen komma att publiceras i samband med själva uppgraderingen.
Fredag, 2018-09-21 från kl 05.30 till kl 09.00 kommer Ladok – produktionsmiljö påverkas av en extra uppgradering för att hantera problem kopplade till examensansökan i studentgränssnittet samt förberedelse för borttag av betyg. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Senast kl 09.00 kommer miljön fungera normalt igen.
Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.
Vid extra uppgradering kan versionsinformationen komma att publiceras i samband med själva uppgraderingen.
Nu är uppgraderingen av Ladok – utbildningsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.
Vid extra uppgradering kan versionsinformationen komma att publiceras i samband med själva uppgraderingen.
Uppgraderingen av Ladok – utbildningsmiljö pågår fortfarande. Ny beräknad tid är kl 13.00
Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.
Vid extra uppgradering kan versionsinformationen komma att publiceras i samband med själva uppgraderingen.
Nu påbörjas produktionssättning för Luleå tekniska universitet
Nya Ladok – produktionsmiljö beräknas vara stängd mellan kl 16 i morgon onsdag 19/9 och kl 11 torsdag 20/9, (mellan ca kl 8-10.30 den 20/9 är systemet åtkomligt i läsläge.)
Merithämtning (LadokPing) mot produktionssatta lärosäten och REST-anrop till produktionsmiljön kommer fungera igen så snart miljön öppnas helt.
Integrationen mot NyA aktiveras senast ca kl 13 på torsdag.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport.