MIT-demo Uppgradering ej klar.
Uppgraderingen av MIT-Demo pågår fortfarande. Ny beräknad tid är kl 13.00
Uppgraderingen av MIT-Demo pågår fortfarande. Ny beräknad tid är kl 13.00
Någon dag under nästa vecka från kl 05.30 till senast kl 09.00, kommer nya Ladok – produktionsmiljö påverkas av en extra uppgradering. Information om datum för uppgraderingen kommer aviseras med kort varsel.
Under tiden för uppgraderingen kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte.
Måndag 5/2 kl 05.30 till kl 11.00 kommer MIT-Demo påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.Efter kl 11.00 kommer miljön fungera normalt igen.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Fredag 2/2 från kl 05.30 till kl 11.00 kommer MIT-IK påverkas av en uppgradering.
Om allt går bra kommer en IK-körning att startas kl 13.00. Under tiden uppgradering och IK-körning pågår kommer miljön inte att vara tillgänglig.
IK-körningen beräknas vara klar lördag förmiddag
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Onsdag, 2018-02-07 från kl 08.00 till kl 12.00 kommer miljön för Läskopia av gamla Ladok påverkas av underhåll. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 12.00 kommer miljön fungera normalt igen.
För mer information om Läskopia av gamla Ladok se https://ladokkonsortiet.se/produktionssattning/arkiveringgallring-i-gamla-ladok.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte.
Nu är uppgraderingen av nya Ladok – produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Skatteverket har åtgärdat problemet i webbservicen som används av LP05 Folkbokföringsuppgifter, så nu fungerar tjänsten som normalt.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Skatteverkets webservice som används i LP05 Folkbokföringsuppgifter i LadokPing har driftstörningar. Felsökning pågår på Skatteverket.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Torsdag 1/2 kl 05.30 till kl 09.00 kommer nya Ladok – produktionsmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 09.00 kommer miljön fungera normalt igen.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte