Åtgärdad driftstörning i LadokPing
Detta meddelande riktar sig till användare av LadokPing:
LadokPing fungerar nu normalt.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Detta meddelande riktar sig till användare av LadokPing:
LadokPing fungerar nu normalt.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Detta meddelande riktar sig till användare av LadokPing:
Vi har fortsatt hög last i kopplingen mellan nya Ladok och LadokPing.
När man gör en LadokPing-förfrågan för en student som finns i nya Ladok kan en time-out inträffa.
Felsökning pågår. Vi återkommer senast i morgon onsdag (11/10) med mer information.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Onsdag 11/10 kl 05.30 – 12.00 kommer nya Ladok – testmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 12.00 kommer miljön fungera normalt igen.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Högskolan Väst och Karolinska Institutets produktionssättning planeras till perioden 14-16/11 och produktionsmiljön för nya Ladok beräknas vara nere mellan kl 16 den 15/11 och kl 11 den 16/11. Under den perioden fungerar inte merithämtning (LadokPing) mot dessa lärosäten.
Högskolan i Halmstad och Linnéuniversitets produktionssättning planeras till perioden 5-7/12 och produktionsmiljön för nya Ladok beräknas vara nere mellan kl 16 den 6/12 och kl 11 den 7/12. Under den perioden fungerar inte merithämtning (LadokPing) mot dessa lärosäten.
Löpande driftinformation kommer att skickas ut under produktionssättningarna.
Har ni frågor är ni välkomna att kontakta Ladoksupport
Detta meddelande riktar sig till användare av LadokPing:
Just nu har vi hög last i kopplingen mellan nya Ladok och LadokPing.
När man gör en LadokPing-förfrågan för en student som finns i nya Ladok kan en time-out inträffa. I de fall detta inträffar så får man tillbaka felmeddelandet: [Misslyckad kontakt med tjänsten] för samtliga produktionsatta lärosäten.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Resultatleveransen – testmiljö fungerar nu normalt.
Driftstörningen berodde på uppgradering av gamla Ladok vid en driftcentral. Under de närmaste dagarna kommer fler driftcentraler genomföra uppgraderingar och det kan därför förekomma driftstörningar även senare i veckan.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Vi har just nu en driftstörning i Resultatleveransen – testmiljö. Det innebär att vissa lärosäten har problem att logga in i miljön för närvarande.
Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Inför helgen stängdes studentgränssnittet ned i ett antal miljöer. Anledningen var att minimera risken för att studenter loggar in i fel miljö av misstag och tror att de är i produktionsmiljön (till exempel gör en tentamensanmälan eller liknande) samt för att undvika onödiga ingångar i systemet.
Följande miljöer är numera de enda som kommer ha ett aktivt studentgränssnitt:
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Vi har under dagen stängt ned studentgränssnittet på ett antal miljöer. Anledningen till det är att försöka bibehålla en hög nivå av säkerhet. Detta beslut har tagits av konsortieledningen.
Följande miljöer är numera de enda som har ett aktivt studentgränssnitt:
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport