Planerad uppdatering Temporär utbildningsmiljö-utb3 ej klar
Uppgradering av Temporär utbildningsmiljö-utb3 är ej klar. Vi återkommer med medd. så fort vi är klara eller senast kl 17.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Uppgradering av Temporär utbildningsmiljö-utb3 är ej klar. Vi återkommer med medd. så fort vi är klara eller senast kl 17.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Nu är uppgraderingen av Temporär utbildningsmiljö utb2 färdig och miljön är redo att användas.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Torsdag 15 juni kommer Nya Ladok – temporär utbildningsmiljö utb3 påverkas av en uppgradering till version 0.83 Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 14 planeras miljön fungera normalt igen. Nytt meddelande kommer när detta är klart.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Uppgraderingen av Temporär utbildningsmiljö-utb2 kommer inte hinna blir klar till kl 14. Arbetet forsätter under resten av eftmiddagen och vi kommer med nytt meddl senast kl 17.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Uppgraderingen av Temporär utbildningsmiljö-utb2 tar längre tid än beräknat. Vi hoppas vara klara till kl 14. Nytt meddl. kommer när uppdateringen är klar.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Måndag 2017-06-19 kommer projekt- och supportstödsverktyget JIRA påverkas av en uppgradering. Jira stängs ned på morgonen och öppnas sedan i läsläge, så snart det första arbetet är klart, troligtvis ca kl 10.
Under eftermiddagen pekas Jira om till en ny uppdaterad instans. Inloggade användare behöver då logga ut och in på nytt.
Under tiden uppgraderingen pågår nås Ladoksupporten via vårt supportnummer.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
10 juli – 1 augusti har vi begränsad bemanning inom nationella Ladoksupporten.
Vid akuta problem under denna period använd vårt supportnummer.
Ärenden som rapporteras i JIRA och ServicedeDeskPlus under denna period, hanteras så snart som möjligt efter 1:a augusti.
Trevlig sommar!
önskar
/Ladoksupport
Nu är uppgraderingen av Nya Ladok – Utbildningsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Onsdag 15 juni kommer Nya Ladok – Temporär utbildningsmiljö utb2 påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.Efter kl 12 kommer miljön fungera normalt igen.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Torsdag den 15 juni kl. 11:00 – 12:00 äger första delen av webbutbildningen ”Flöden i studiedeltagande i samband med terminsstart” rum.
Utbildningen tar upp frågor som hur hanterar du registrering, återbud, uppehåll och var hittar du uppgifterna i nya Ladok.
Utbildningen är uppdelad i två tillfällen, en 15 juni och en 23 augusti, där det senare tillfället är på djupare nivå.
Inför utbildningstillfällena rekommenderar vi att ni förbereder er genom att exempelvis titta på inspelade demonstrationer av systemet. Vi återkommer med mer information om det.
Inför utbildningen rekommenderar vi att ni:
Webbutbildningen äger rum i e-mötesverktyget Connet: connect.sunet.se/l3_demo.
Utbildningen kommer att spelas in och finnas tillgänglig på Ladok.se i efterhand.