Uppgradering i nya Ladok – produktionsmiljö ej klar
Uppgraderingen av nya Ladok – produktionsmiljö pågår fortfarande och beräknas vara klar senast 12.00.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Uppgraderingen av nya Ladok – produktionsmiljö pågår fortfarande och beräknas vara klar senast 12.00.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Torsdag 12 /10 från kl 8.00 till kl 11.00 kommer nya Ladok – produktionsmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 11 kommer miljön fungera normalt igen.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Nu är uppgraderingen av nya Ladok – testmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Uppgraderingen av Nya Ladok – testmiljö pågår fortfarande och beräknas vara klar först kl 13.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Detta meddelande riktar sig till användare av LadokPing:
LadokPing fungerar nu normalt.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Detta meddelande riktar sig till användare av LadokPing:
Vi har fortsatt hög last i kopplingen mellan nya Ladok och LadokPing.
När man gör en LadokPing-förfrågan för en student som finns i nya Ladok kan en time-out inträffa.
Felsökning pågår. Vi återkommer senast i morgon onsdag (11/10) med mer information.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Onsdag 11/10 kl 05.30 – 12.00 kommer nya Ladok – testmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 12.00 kommer miljön fungera normalt igen.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Högskolan Väst och Karolinska Institutets produktionssättning planeras till perioden 14-16/11 och produktionsmiljön för nya Ladok beräknas vara nere mellan kl 16 den 15/11 och kl 11 den 16/11. Under den perioden fungerar inte merithämtning (LadokPing) mot dessa lärosäten.
Högskolan i Halmstad och Linnéuniversitets produktionssättning planeras till perioden 5-7/12 och produktionsmiljön för nya Ladok beräknas vara nere mellan kl 16 den 6/12 och kl 11 den 7/12. Under den perioden fungerar inte merithämtning (LadokPing) mot dessa lärosäten.
Löpande driftinformation kommer att skickas ut under produktionssättningarna.
Har ni frågor är ni välkomna att kontakta Ladoksupport
Detta meddelande riktar sig till användare av LadokPing:
Just nu har vi hög last i kopplingen mellan nya Ladok och LadokPing.
När man gör en LadokPing-förfrågan för en student som finns i nya Ladok kan en time-out inträffa. I de fall detta inträffar så får man tillbaka felmeddelandet: [Misslyckad kontakt med tjänsten] för samtliga produktionsatta lärosäten.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Resultatleveransen – testmiljö fungerar nu normalt.
Driftstörningen berodde på uppgradering av gamla Ladok vid en driftcentral. Under de närmaste dagarna kommer fler driftcentraler genomföra uppgraderingar och det kan därför förekomma driftstörningar även senare i veckan.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport