Åtgärdad driftstörning i nya Ladok – Produktionsmiljö
Under helgen har vi haft en driftstörning i nya Ladok – Produktionsmiljö.
Driftstörningen åtgärdades under söndagen och miljön fungerar nu normalt.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Under helgen har vi haft en driftstörning i nya Ladok – Produktionsmiljö.
Driftstörningen åtgärdades under söndagen och miljön fungerar nu normalt.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Nu är uppgraderingen av nya Ladok – Produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Onsdag 2017-09-06 från kl 05.30 till ca kl 10.00 kommer nya Ladok – Produktionsmiljö påverkas av en extra uppgradering,
för att bl. a korrigera ett säkerhetshål i internt-API samt händelsefel vad gäller avgiftsskyldighet på student.
Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Nu är uppgraderingen av nya Ladok – Produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Torsdag 2017-08-31 från kl 05.30 till kl 11.00 kommer nya Ladok – Produktionsmiljö påverkas av en uppgradering.
Obs. Vi testar att schemalägga uppgraderingen nattetid, med start kl. 05.30. Om det går bra kommer miljön att vara tillgänglig ca kl. 10.00. Om det inte går bra görs en vanlig uppgradering som förväntas vara klar kl. 11.00.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Nu är uppgraderingen av nya Ladok – Produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
2017-08-23 från kl 9 till kl 12 kommer nya Ladok – Produktionsmiljö påverkas av en extra uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 12 ska miljön fungera normalt igen.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Så snart som möjligt under denna vecka behöver en extra uppgradering göras i nya Ladok – Produktionsmiljö.
Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Uppgraderingen behöver tas in för att rätta hantering av personuppgifter från persontjänsten.
Vi återkommer med nytt driftmeddelande så snart tidpunkt är beslutad.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Nu är uppgraderingen av nya Ladok – Produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Torsdag 17/8 kommer nya Ladok – Produktionsmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 11 kommer miljön fungera normalt igen.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport