Åtgärdad driftstörning i LIS-adaptern
LIS-adaptern kopplad till Ladok – produktionsmiljö fungerar nu normalt.
Problemet orsakades av ett kommunikationsproblem relaterat till ett avbrott i nätverket.
LIS-adaptern kopplad till Ladok – produktionsmiljö fungerar nu normalt.
Problemet orsakades av ett kommunikationsproblem relaterat till ett avbrott i nätverket.
Det är fortfarande problem med LIS-adaptern kopplad till Ladok – produktionsmiljö. Problemet är lokaliserat och arbete med en lösning pågår.
Vi återkommer senast kl. 16:00 med mer information.
Vi har just nu en driftstörning i LIS-adaptern kopplad till Ladok – produktionsmiljö. Detta påverkar integrationer med Canvas och Inspera där händelser köas upp och kommer att köras när LIS-adaptern är igång igen.
Vi återkommer senast kl. 14:00 med mer information.
Mellan kl. 10.00 och 12.00 måndag 25 augusti kommer Ladok LIS-adapter påverkas av ett underhållsarbete. Detta innebär att Ladokintegrationer med t.ex. Canvas och Inspera tillfälligt kommer att vara pausade. Canvas kommer att visa ett meddelande om detta vid resultatrapportering. När underhållsarbetet är slutfört kommer uppköad data överföras.
Sedan måndag förmiddag har Ladok LIS-adaptern fungerat normalt utan några störningar.
Vi fortsätter felsökningen för att hitta orsaken de problem som varit.
Sedan i fredags (13/6) har det pågått driftstörningar i Ladok-LIS-adaptern. Detta har lett till viss försening vid resultatrapportering och andra tjänster kopplat till LIS-adaptern. Felsökning pågår.
Nu har svaren kommit in från lärosätena angående ett gemensam stöd för utbildningsplanering i Ladok. Här redovisas de kommentarer som bedömts relevanta för beslut om den gemensamma lösningen ska utvecklas eller inte.
Övriga synpunkter har sammanställts och kommer att gås igenom av projektgruppen inför utveckling av den gemensamma lösningen, om beslutet blir att gå vidare och utveckla lösningen.