Åtgärdad driftstörning MIT-IK
MIT-IK fungerar nu normalt.
Problemet med användarbehörigheter har åtgärdats.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
MIT-IK fungerar nu normalt.
Problemet med användarbehörigheter har åtgärdats.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Vi har just nu en driftstörning i MIT-IK. Det innebär att miljön inte är tillgänglig för närvarande. Felsökning av användarbehörigheter pågår. Vi återkommer senast kl 11 med mer information. Har ni frågor?… Läs mer ”Pågående driftstörning i MIT-IK”
Idag onsdag 7 juni kommer Nya Ladok – Testmiljö påverkas av en uppgradering Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig. Efter 12 kommer [miljön] fungera normalt igen. Har… Läs mer ”Planerad uppdatering Nya Ladok – Testmiljö till version 0.83.0, onsdag, 2017-06-07 från 9 – 12”
Uppgraderingen av projekt- och supportstödsverktyget Jira, idag 2017-06-07, ställs in på grund av sjukdom. Verktyget kan fortsatt användas som vanligt. Vi återkommer när ett nytt datum för uppgraderingen har planerats in. Har… Läs mer ”Inställd uppdatering av Jira idag, 2017-06-07”
I och med lanseringen av nya Ladok.se kan du nu själv bestämma vad du vill prenumerera på. För dig som prenumererar redan idag kan du gå in och välja vilka… Läs mer ”Så väljer du dina meddelanden”
Helgens IK-körning tar längre tid än beräknat. Under tiden som IK-körningen pågår är miljön inte tillgänglig. Nytt meddelande kommer när körningen avslutats. Har ni frågor? Kontakta Ladoksupport
Onsdag 170607 kommer projekt- och supportstödsverktyget JIRA påverkas av en uppgradering. Jira stängs ned på morgonen och öppnas sedan i läsläge, så snart det första arbetet är klart, troligtvis ca… Läs mer ”Planerad uppdatering i Jira, 170607”
Vi har just nu en driftstörning i LadokPing. Pingnoden för Nya Ladok har därför tagits ned för utredning. Troligtvis kan den åter öppnas under onsdag 2017-06-07. Vi återkommer under onsdag… Läs mer ”Pågående driftstörning i LadokPing.”
Nu är uppgraderingen av temporär utbildningsmiljö utb2 och utb3 färdig och miljön är redo att användas. Har ni frågor? Kontakta Ladoksupport. Allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation.
Nu är åtgärden genomförd och Nya Ladok – Produktionsmiljö är redo att användas.