Uppgradering 27 mars – Version 2.40
Tillgodoräknande
I fliken ”Ärenden/Beslut” leder nu länkarna för beslutade tillgodoräknanden till en beslutsvy med information om mål och grund, istället för att leda till tillgodoräknandeärendet. För att ändra eller ta bort beslut behöver du klicka in på beslutsvyn. Även borttagna tillgodoräknanden visas i översikten.
uUtseendet för ärenden har justerats för att ge bättre översikt och nyttja hela skärmen. Panelen ”Bilagor” har tagits bort, eftersom bilagor kan läggas till och öppnas i panelen ”Tidslinje”.
Aviseringen som kan skickas till den handläggare som tilldelas ett ärende innehåller nu information om att hen hittar ärendet på sin startsida.
Studenter ser inte längre vilken handläggare som är tilldelad ärendet och vem som skrivit ett meddelande i det. Information om beslutsfattare (attestanten) visas dock fortfarande.
Studieavgifter
I sökvyn för fakturor visas nu eventuella anteckningar som lagts in på en faktura, dock bara anteckningar som skapas från och med 27 mars 2024. Välj att visa kolumnen ”Anteckningar” för att se inlagda anteckningar.
Det går nu att lägga till ett prefix för fakturornas referensnummer. Prefixet läggs till på alla fakturor vars studieavgiftsperiod inte startat och som inte har skickats till studenter än.
Examen
Det går nu att styra vilka typer av rättelser/ändringar av bevis som studenter får en avisering om. Gäller bara för de lärosäten som börjat använda digital examen.