Ärendehanteringsverktyget Jira – åtgärd är klar
Nu är det planerade underhållet av Jira färdigt och Ladoksupporten kan nås via den kanalen.
Nu är det planerade underhållet av Jira färdigt och Ladoksupporten kan nås via den kanalen.
Onsdag, 2018-01-17 från kl 07.00 till kl 09.00 kommer ärendehanteringsverktyget Jira vara stängt för underhåll. Under denna period kan Ladoksupporten nås via telefon eller beställningsverktyget ServiceDeskPlus.
Efter kl 09.00 kommer Jira fungera normalt igen.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Ärendehanteringsverktyget Jira fungerar nu normalt och support kan hanteras via den kanalen.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Vi har just nu en driftstörning i ärendehanteringsverktyget Jira. Det innebär problem att hantera support via den kanalen för närvarande. Tillsvidare kan Ladoksupporten nås via telefon eller ServicedeskPlus.
Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Onsdag 2017-12-13, kl 07.00 till kl 09.00, kommer projekt- och supportstödsverktyget JIRA vara stängt för underhåll.
Ladoksupporten kan nås via telefon, från kl 08.00, under tiden underhållet pågår.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
På grund av tekniska problem flyttas produktionssättningen för Högskolan i Halmstad och Linnéuniversitetet fram ett dygn.
Det innebär att produktionsmiljön för nya Ladok beräknas vara nere mellan kl 16 i morgon torsdag 7/12 och kl 11 fredag 8/12. (Systemet går dock att komma åt, men endast i läsläge, mellan ca kl 8-10.30 den 8/12.)
Merithämtning (LadokPing) från dessa lärosäten fungerar inte förrän lärosätena är igång i nya Ladok. REST-anrop till produktionsmiljön fungerar inte heller förrän miljön är fullt återöppnad.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Produktionssättning för Högskolan i Halmstad och Linnéuniversitetet påbörjas idag kl 8.40. Det innebär att produktionsmiljön för nya Ladok beräknas vara nere mellan kl 16 i morgon onsdag 6/12 och kl 11 torsdag 7/12. (Systemet går dock att komma åt, men endast i läsläge, mellan ca kl 8-10.30 den 7/12.)
Merithämtning (LadokPing) från dessa lärosäten fungerar inte förrän lärosätena är igång i nya Ladok. REST-anrop till produktionsmiljön fungerar inte heller förrän miljön är fullt återöppnad.
Nu är produktionssättningen av nya Ladok för lärosäten Högskolan Väst och Karolinska Institutet klar.
Nu fungerar merithämtning (LadokPing) och REST-anrop mot produktionssatta lärosäten igen. Det är nu återigen möjligt att genomföra ändringar i identitetsuppgifter.
Produktionssättning för lärosäte Högskolan Väst och Karolinska Institutet påbörjas idag kl 9. Det innebär att produktionsmiljön för nya Ladok beräknas vara nere mellan kl 16 i morgon 15/11 och kl 11 16/11. Systemet är i läsläge mellan ca kl 8-10.30 den 16/11
Merithämtning (LadokPing) från dessa lärosäten fungerar inte förrän lärosätena är igång i nya Ladok. REST-anrop till produktionsmiljön fungerar inte heller förrän miljön är fullt återöppnad.
Uppgraderingar av nya Ladok – Testmiljö kommer från och med vecka 47 ske på tisdagar kl 05.30 – 11.00 istället för onsdagar. Anledningen är att ge mer tid till tester av ny version innan uppgradering av nya Ladok – Produktionsmiljö, som sker på torsdagar.
Den nya tiden 05.30 – 11.00 kommer gälla alla övriga miljöer fr.o.m. sprint 93, förutom nya Ladok – Produktion som behåller sin ordinarie tid 08.00 – 11.00
Länk till uppgraderingskalender:
https://ladokkonsortiet.se/drift-och-support/uppgraderingskalender
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport