Ladok – testmiljö – uppgradering ej klar.
Uppgraderingen av Ladok – testmiljö pågår fortfarande och ny beräknad tid är kl 15.00
Uppgraderingen av Ladok – testmiljö pågår fortfarande och ny beräknad tid är kl 15.00
Torsdag, 10/1 från kl 05.30 till kl 08.00 kommer Ladok – produktionsmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig. Senast kl 08.00 kommer miljön… Läs mer ”Planerad uppgradering i Ladok – produktionsmiljö till version 1.18”
Uppgraderingen av nya Ladok – testmiljö pågår fortfarande och ny beräknad tid är kl 14.00
Uppgraderingen av nya Ladok – testmiljö pågår fortfarande och ny beräknad tid är kl 13.00 För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Ladok – produktionsmiljö – Uppföljningsdatabasen fungerar nu normalt.
Tisdag 8/1 kl 05.30 till kl 11.00 kommer Ladok – testmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara illgänglig. Senast kl 11.00 kommer miljön fungera normalt… Läs mer ”Planerad uppgradering i Ladok – testmiljö till version 1.18”
Vi har just nu en driftstörning i Ladok – produktionsmiljö – Uppföljningsdatabasen. Det innebär att uppföljningsdatabasen inte är tillgänglig för närvarande. Vi återkommer senast kl 10.00 med mer information.
Nu är uppgraderingen av Ladok – integrationstestmiljö färdig och miljön är redo att användas. Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering. Vid extra uppgradering kan versionsinformationen… Läs mer ”Ladok – integrationstestmiljö – Uppgradering till version 1.18.0 är klar.”
Fredag, 4/1 från kl 05:30 till kl 11.00 kommer Ladok – integrationstestmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig. Senast kl 11.00 kommer miljön… Läs mer ”Planerad uppgradering i Ladok – integrationstestmiljö till version 1.18”
Det kan vara problem att verifiera intyg via Studentgränssnittet för närvarande. Vi arbetar med att lösa problemet och kommer återuppta arbetet direkt efter julhelgen. Vi återkommer så snart problemet är… Läs mer ”Driftstörning Ladok-produktionsmiljö – Verifiera intyg”