Skip to content

maj

Ladokkonsortiets vårstämma hålls den 23 maj på Zoom.

Målgrupp

Träffen är till för lokala kontaktpersoner. På mötet informerar vi om utveckling, verksamhetsstöd till lärosäten och frågor som rör support och drift samtidigt som en del av mötestiden är tänkt att användas som erfarenhetsutbyte mellan lärosätena.

Tid och plats

Dag:  28 maj
Tid:   10:00 -15:30
Plats: Klara Strand, Stockholm

Anmälan senast 31 mars

Det finns plats för en deltagare per lärosäte. Anmälan görs till info@ladok.se senast 31 mars. Ange i mejlet om du önskar specialkost vid lunchen. 

Agenda

9:30-10:00 Frukost/Fika

10:00-10:10 Mauritz Danielsson, Konsortiechef, hälsar välkommen

10:10-10:20 På gång i Ladok (Magnus Mörck Strategisk produktägare)

10:20-10:40 Öppen frågestund med möjlighet att ställa frågor till Mauritz och Magnus.

10:40-11:00 Nationell administration (Matz-Ola Cajdert, Verksamhetsexpert)

11:05-11:45 Gruppdiskussioner inom ämnet Registervård.

11:45-12:45 Lunch

12:45-13:45 Gruppdiskussioner inom olika ämnen. Förslag på ämnen: Hantering av BIP program, Resultatverifikat samt hur lär man sig rollen som Lokal kontaktperson eller hur lär vi upp nya medarbetare centralt på lärosätet inom Ladok. Möjlighet till fler frågor som kommer upp under mötet finns.

13:45-14:15 Fika

14:15-14:45 På gång inom Användarstöd (Moa Eriksson, Verksamhetsexpert)

14:45-15:30 Övriga frågor, Sammanfattning och Avslutning