Uppgradering i Jira klar
Uppgradering i ärendehanteringsverktyget Jira är nu genomförd.
Nya supportärenden och beställningsärenden kan åter rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.
Uppgradering i ärendehanteringsverktyget Jira är nu genomförd.
Nya supportärenden och beställningsärenden kan åter rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.
Uppgradering i ärendehanteringsverktyget Jira pågår idag kl 08.00 – ca kl 14.00. Under tiden kan inga nya supportärenden eller beställningsärenden rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.
Supporten kan nås via supporttelefonen under hela dagen.
Onsdag, 2019-10-09, kl 08.00 – kl 14.00 kommer ärendehanteringsverktyget Jira påverkas av en uppgradering. Under tiden kan inga nya supportärenden eller beställningsärenden rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.
Supporten kan nås via supporttelefonen under hela dagen.
Den planerade uppgraderingen av ärendehanteringsverktyget Jira onsdag, 2019-09-04, ställs in.
Vi återkommer med ett nytt datum för uppgradering.
Onsdag, 2019-09-04, kl 08.00 – ca kl 13.00 kommer ärendehanteringsverktyget Jira påverkas av en uppgradering. Under tiden kan inga nya supportärenden eller beställningsärenden rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.
Supporten kan nås via supporttelefonen under hela dagen.
För att minimera risken för längre störningar under registreringsperioden inför höstterminen kommer driftpersonal inom Ladokkonsortiet att arbeta extra under vissa helgerna inför terminstart. Normalt gäller beredskap fram till 17.00 på fredag kväll och sedan från 07.00 på söndagen. Under registreringsperioden utökar vi beredskapen till att även gälla fram till 22.00 på fredagen samt under lördagen mellan 08.00 och 16.30. Den utökade bemanningen gäller under veckorna 34 och 35.
LadokPing fungerar nu normalt.
Detta meddelande riktar sig till användare av LadokPing:
Just nu går det inte att logga in i LadokPing. Vi återkommer med besked senast kl 12.00 imorgon.
Har ni frågor?
Kontakta Ladoksupport
Måndag, 2019-07-01, mellan kl 20.00 och kl 24.00 kommer våra miljöer inklusive Ladok-produktionsmiljö påverkas av underhåll i Umeå Universitets datanät. Under delar av tiden kan störningar förekomma.
Senast kl 24.00 kommer miljöerna fungera normalt igen.
Uppgraderingen av Jira är nu klar och det går bra att logga in via den vanliga adressen.